søndag 8. juli 2012

Det ble bare en liten runde i Haugesund i går. I dag startet vi tidlig for å komme utpå Karmsundet mens vinden var gunstig. Det var mye motstrøm den første biten, Skippern måtte opp i mer turtall enn vanlig for å komme framover. Vinden skulle dreie fra sørlig retning til nordøst på formiddagen, og det slo til på minuttet. Det ble mye motorseiling, tjener fort et par knop på det. Gikk stort sett i 6-7 knop.

Også i dag var det varmt og stort sett sol, vi var mye sammen på dekk hele gjengen. Storpia står gjerne sammen med Skippern og ser på alle fartøyene vi passerer.

Skip o-hoi!

Storpia er flink til å leke seg, men setter pris på at vi engasjerer henne med små aktiviteter. I dag ble det dekorering av klesklyper. Enkelt og greit, slo godt an.

Vi kom fram til Stavanger i totiden i dag. Etter å ha slappet av litt, gikk vi rundt i byen. Skippern gledet seg over å være tilbake på gamle trakter. Det er spesielt vakkert i gamlebyen. Spiste god middag på italiensk restaurant før vi gikk ombord igjen.

Kaianlegget i byen var ikke gunstig, så vi valgte å gå over til Søbadet hvor vi fikk leie en plass for natten. Her møtte vi en lokal helt som skal seile sørover sammen med en annen båt i morgen. Han inviterte oss til å slå følge, og det takket vi ja til. Gleder oss til det!

1. Oi så mange fine innlegg!!! ser ut som dere har hatt en aldeles herlig tur så langt!!!! Kos dere masse på reisen videre så skal prøve å følge med litt mer jevnlig!!!:)

2. ps: Fint om dere slår av ordbekreftelsen! ("bevis at du ikke er en robot")Det gjør det så vanskelig å legge inn kommentarer!. Du finner det på utforming - innstillinger - innlegg og kommentarer - vis ordbekreftelse - nei

3. Takk fer tipset, no har æ ordna d.