torsdag 5. juli 2012

I dag kom sola! Endelig sol og varme uten snikende nordavind. Storpia fant seg en etterlengtet venninne med vaffelstekende farmor. Full fart hele dagen med vaffelbutikk, klatring og ponnier. Utpå ettermiddagen var hun så heldig å få være med dem til stranden en tur.

Det at tidsfølelsen kan variere i så stor grad, fasinerer meg. På en søvnig liten øy som Fedje, går alt mer langsomt. Jeg satt med følelsen av å ha vært der mye lenger enn ett døgn. Samtidig har dagen gått veldig fort.

Det er veldig vakkert på Fedje med mange små bukter og sjarmerende hus. 


Om vi skulle ha bodd her ville denne eiendommen vært helt ok....


Det var fint å være på Fedje og veldig fint å komme ut på sjøen igjen etter middag. I dag kunne jeg sitte ganske bar og sole meg på dekk, utrolig deilig. Etterhvert tok vi ned sprayhooden for første gang på denne ferden.


                                            Soooool

Vi gikk inn Lurefjorden, den heter det på grunn av at den ender blindt. Man må ta av inn til Radsundet for å komme seg videre inn til Bergen. Sundet er trangt enkelte steder, og langs hele veien klynger det seg fast hus og hytter oppetter åssidene.



Store broer gir meg alltid et sug i magen, uansett om jeg passer over eller under.

Vet ikke hva denne broen heter, den går over Salhusfjorden mellom Klauvaneset og Frekhaug. Den er såpass ny at den ikke vises på det gamleste kartprogrammet vårt.



Nå er vi snart inne ved Bergen havn. I morgen blir det en runde i byen. Mor skal ha bikini!



2 kommentarer:

  1. Herlige bilder og nå er vi to som er like ivrig her!Artig!Så langt dere har kommet da!vil dere treffe gudmor og gudfar ?kan sende nr.Vi har hatt 2 fine dager her nå .gleder oss på konfir.jub ikveld.Kos dere i Bergen!God bør videre!Klemma fra oss

    SvarSlett
  2. Takk, vi e veldig fornøyd med progresjonen sjøl! Ble ikke tid til mer på programmet mens vi var i Bergen. Klem tilbake!

    SvarSlett