torsdag 25. juli 2013

Tidlig start for Skippern, han fraktet våre abdiserende gjester til bussholdeplassen og klokka sju dro vi fra Stokkøya. Tåka lå tykk som graut og sikten var mildt sagt elendig. Når jeg sto på dekk trodde jeg at jeg så noe hele tiden, men vi kjente bare en og annen bølge som måtte stamme fra en annen båt.



På grunn av tåka og stille hav, bestemte vi oss for å gå rett til havs. Litt bedre plass og utenfor leia.



Vi lyttet ekstra nøye til VHF-en og hadde på lyden høyere enn vanlig. Lissmor gikk bort til leideren og ropte på kaudervelsk hver gang det var mye trafikk på VHF-en, ville gjerne være med på artigheten. 

Kya fyr midt utpå Folla


Da det var duppetid for Lissmor, nyttet jeg på og la meg sammen med henne. Vi lå og sov på lugaren hennes da jeg våknet av at det plutselig ble gitt full gass. Med hjertet i halsen satte jeg meg opp og lyttet, men jeg hørte ikke noe. Skippern kunne fortelle at Storpia hadde vært i cockpit sammen med ham, og da hun lente seg fram for å stjele sjokolade, presset hun ned gasshendelen samtidig. 


Etter ca. 3/4 var tibakelagt, lettet endelig tåken og sola tittet ned fra blå himmel.

 Grinda fyr




Justere litt æ pappa


Det ble en lang dag for de små, men de er flinke til å leke seg, og det ble også sett litt film. Begge jentene synes det er spennende med seiling, men Lissmor er nok den som følger med mest på sin måte. Når Skippern drar i skjøter, er hun frampå rett etterpå og ordner i vei.

Kjærkomment å ha en kompis å kose litt med.



Slitsomt hundeliv...












Sol over Nærøysund
Det var veldig artig å komme inn Nærøysundet og se Nærøysundbrua komme nærmere og nærmere. En ekstra bonus at vi fikk se hjemstedet vårt bade i sol og vise seg fra sin beste side. 

Uvant vinkel å betrakte brua fra

Etter 70 nm og ti timers seilas ankom vi bare tre timer før Kaisers Orchestra har utekonsert her på Rørvikdagene. Vi nådde det! Jentene er hos besteforeldrene, og nå skal vi snart kose oss på konsert og treffe mange gamle kjente.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar