søndag 5. august 2012

Det ble en rolig start på dagen på lørdag. Storpia fant ei venninne å leke med, en koselig familie på fire hadde lagt til ved siden av oss. Det var full klaff, og de lekte så fint sammen. Været var lunt og fint, så vi hadde ingen hast med å komme oss avgårde. Skippern prøvde fiskelykken, og fikk et par lyr og makrell.



Etterpå ruslet vi til Jokern for å handle litt smått. Jeg skulle legge på plass matvarer, og hadde av den grunn åpnet opp kassen under sofaen. Lissmor så ut som hun hadde funnet den hellige gral, og klep seg fast i kassen. Før jeg visste ordet av det hadde hun lykkelig forsynt seg grådig med ostepop.

"Herre va goe saker ja, koffer har æ itj fått sånn før???"
 Vi fylte bunkers og var på farten igjen i totiden. Forholdene var fine, god medvind og lite bølger. Skippern la ruten utover, og var veldig fornøyd med kryssen. Vi passerte "Den norske hest" på Alden, som stiger rett opp fra havet.

Den norske hest
 Jeg la jentene, og etterpå fikk jeg med meg solnedgangen mens jeg satt på dekk.



Målet for søndagen var sånn cirka Florø, og vi endte opp i Askrova gjestehavn i Flora kommune. For å komme inn dit, må man passere en vippebro. Jeg sto på baugen og lurte på om det gikk bra. Men Skipperns øyemål var som vanlig helt perfekt, så vi gikk inn med god klaring.

Før











Under
Etter
I dag hadde vi igjen fine forhold. Det var ikke så varmt, men det regnet lite og vinden var god. Vi ville komme oss ut mot Bremangerlandet for å se på muligheten for å krysse Stadten. Det gikk ikke på grunn av for lav bro, og vi endte opp med innerleia igjen. Den er veldig fin, med mektig natur så turen ble fin uansett.



Vi kom fram til Seljevågen nå i ettermiddag. Nå er det stille og rolig, smådamene sover søtt. Det er meldt sørvestlig kuling over Stadten i morgen, så jeg og jentene skal finne en annen løsning i morgen. Skippern plukker oss opp på den andre siden etterpå.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar